Friday, September 14, 2012

Rawatan Kesuburan kali ke 2

hari ni nak story ttg rawatan kesuburan kali ke2..sorry kali pertama tak sempat nak citer. coz masa tu busy sangat. kali ni saya mengajak suami ke klinik dr saadiah lumut..klinik ni poliklinik biasa. tetapi kawan saya berjaya hamil bila dapatkan rawatan dan ubat subur dari doktor ni..Insyaallah..dengan izinNya saya pun boleh berjaya..

4/09/2012- hari pertama pegi jumpa doktor..dia tak scan pun coz saya pernah scan kat pakar sakit puan, dan didapati masalah pada saya, telur saya kecik, dan suami OK
- doktor bagi saya ubat utk turun period 8 biji (makan pagi n malam 3 hari berturut2, 1 biji pagi 2 hari berturut2) dan vitamin E (makan 1 x sehari tak kisah pagi, malam)

11/09/2012 - period turun, alhamdulillah..mula2 tu keluar tnpa disedari coklat pekat kehitaman..pergi jumpa doktor untuk ambil ubat subur..doktor bagi 5 biji..dia dah siap kira hari apa patut makan..dia bagi jadual 15hb kene mkn ubat subur..

hari ni 14/09/2012 period dah nak kering...

esok 15/09/2012 dah boleh start makan ubat subur, doktor suggest mkn pada waktu malam..masa yang sama tiap2 malam pada 5 hari berturut2

ubat subur yang doktor bagi ialah jenis clostilbegyt




1 comment:

fatimah said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Tingkatkan peluang hamil